Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Att tillägga också är att om du säljer till andra euländer så ska du alltid momsregistreras. Försäljningen ska deklareras i ruta 39 i momsrapporten och du ska göra en periodisk sammanställning kvartalsvis.
HejDetta är en fråga du måste vända dig till en konsult/revisor för hjälp med. Det finns en hel del som behöver gås igenom och kontrolleras så det blir rätt så¨det går inte att svara på i ett forum utan kräver mer granskning av företagets bokföring./Joachim
HejVisma har ju inte support på bokföring mer än via forumet men det är ju mer enklare frågor och inte avstämmningar då så tror att det kan vara svårt för Visma som företag att hjälpa till. Mitt råd är att ta kontakt med en konsult eller revisor./Joachim
HejDå det blir olika momskod på de två konteringarna som krävs så är det inte lätt att automatisera systemet för detta. Utan det kommer antingen krävas att du lägger dit en momskod på 2421 eller tar bort en momskod från 2421. Alternativt att man skapar ett annat konto 2422 för just enfunktionsvouchrar och ställer inte det med momskod direkt, det kommer då istället krävas att du tar bort momskoden när presentkortet löses in. Så blir i slutändan samma problem men omvänt.Finns inte något annat sätt är jag rädd har klurat på frågan och hittar inte någon bättre lösning. Enfunktionsvouchrar är inte smidigt att hantera dessvärre. nästan bättre att välja att sälja vanliga presentkort om möjligt då det hanteras på ett enklare sätt./Joachim
HejDet går bra att göra som du gjort så länge händelsen bokförts rätt dvs 1930 Kredit 1630 Debet.Det finns ett sätt att hantera detta på som är bättre skall illustrera det med ett par bilder.1. Tryck på knappen matcha. 2. Välj sedan Överföring mellan egna bankkonton och skattekonto. Då hittar du motsvarande post på skattekontot under välj bankhändelse och kan matcha de två händelserna som berör samma sak men som finns på två olika konton med varandra. Gör man på detta sättet så minimerar det risken för att man skulle göra fel vid raderingen av händelsen, vilket är relativt vanligt.Ha en fortsatt fin dag/Joachim
Awesome