Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejMomsen bör vara 100 % avdragsgill om det är föreraget som betalar för leasingen. Kan dock vara värt att kontrollera detta med skatteverket för säkerhets skull.Leasingkostnaden kan ni bokföra på konto 5690 Övriga kostnader för transportmedel./Joachim
HejDu bör ta ut en export av dessa framförallt sedan vet inte jag om ni har några betalninsgfiler för löner t ex. Så den kan behöva exportera också.Det stämmer att siefilerna behöver öppnas upp och editeras där allt efter 2024-07-31 tas bort och sedan behöver även själva räkenskapsåret i filen ändras.När det är klart sparar man om filen./Joachim
HejDet är egentligen inte något du behöver rätta men vill du göra en rättning så kan du göra den via antingen en korrigeringsverifikation eller att du lägger in en manuell rättning. Visar med två exempel på en rättning av en försäljning på 1 000 kr där 800 kr är nettoförsäljningen och 200 kr är moms.korrigeringsverifikation Vill du rätta det via en manuell verifikation så gör du det via Bokföring > Verifikationer och knappen ny verifikation. /Joachim
HejDå frakten är en del av inköpet så är det inte något du behöver rätta till eller göra i fortsättningen om du inte har behov av att följa upp just fraktkostnaderna./Joachim
HejAkriveringen kommer mest troligt hantera detta automatiskt. Måste dock erkänna att jag inte är helt insatt i hur den integrationen fungerar så rekommenderar att du ringer in till supporten på 0470 - 70 62 00 så kan de säkert ge dig mer information om detta.Fram tills dess bör du bokföra det som sker i webbsopen som en dagskassa. /Joachim
Awesome