Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack så mycket Joachim! Nu har jag äntligen löst detta (tror jag), om inte hör jag av mig igen 🙂
HejVerkar rimligt.Vänliga hälsningarRoffaK
HejDu bör alltid bokföra upp traktamentet löpande.Då traktamente är ett fastställt belopp man får ut per dag som man varit borta så bör du skapa en reseräkning och använda denna som underlag. Tågbiljetterna har inget med traktamentet att göra.Läs mer om traktemente på skatteverkets sida.Traktamente/Joachim
Hej1. Det är inte försent finns ingen lag som säger att bokförignen behöver göras i realtid. Det finns de som bokför hela räkenskapsåret i december. Så länge man bokför allt på rätt datum i bokföringen så spelar det inte någon roll när det görs rent fysiskt.2. Du skall vända på konteringen.Dvs om originalet ser ut på detta sättet.2440 Kredit 3 1942641 Debet 638,801460 Debet 2 555,20Så skall din justering vara precis tvärtom2440 Debet 3 1942641 Kredit 638,801460 Kredit 638,80/Joachim
HejFörutsätt att du räntebeloppet är korrekt (Har du fått det av Klarna?) så ser konteringen helt rätt ut. Även om det bokföringen av betalningen inte sker på rätt datum. Förmodar att det inte kommer ske betalningar på ett annat räkenskapsår utan kameran kommer fullbetalas i år./Joachim
Awesome