Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm du skickar mig företagets org.nummer till casperkonig@gmail.comkan jag hjälpa dig genom en samarbetskoppling via Visma.Vänliga hälsningarRoffaK
Ja då hade du ett outnyttjat underskott år 2 på 120000 kr och det börjar du år 3 med. Man måste alltid utnyttja underskott mot vinst eller är det förlust det året ökar underskottet dvs du måste varje år ta hänsyn till ingående underskott.
Tack så mycket
HejDet stämmer det ingår inte i det fria egna kapitalet utan det är en tillgång som är uppbunden i en vara som är värd pengar. Så det kapitalet är inte fritt och en eventuell aktieutdelning kan inte beräknas utifrån vad man har för bundet kapital i inventarier/tillgångar. /Joachim
HejDå alla försäkringar är olika på sitt eget vis så går det inte att besvara denna frågan. Jag rekommenderar jag dig att du först vänder dig till försäkringsbolaget och hör efter med dem om hela eller delar av försäkringen är avdragsgill eller ej avdragsgill samt om något på den skall förmånsbeskattas.Så hör efter med försäkringsbolaget förs och återkom med den informationen så kan vi säga hur du skall bokföra den.Önskar dig en fortsatt fin dag/Joachim
Awesome