Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDu hanterar det precis på samma sätt som min kollega besvarade den tidigare frågan. Skillnaden är bara att du använder debet och kredit annorlunda eftersom du bokfört upp för mycket skatt./Joachim
HejDetta är en fråga du måste ta med en revisor då det finns en mängd olika saker som kan påverka hur det skall bokföras. Så hör av dig till en ekonomikonsult eller revisor i ditt närområde så kan de helt säkert hjälpa dig med detta.Bifogar våra sida där du kan hitta konsulter som använder våra system.https://vismaspcs.se/hitta-redovisningsbyra/Joachim
HejFör att kunna svara på frågan så behöver jag veta vilket av våra system Visma eEkonomi eller adminsistration du använder?/Joachim
HejDet skall vara försäljning på den fakturan även om ni har skulder till det företaget.Det går att kvitta en försäljningsfaktura mot de skulder ni har till dem. Däremot så måste ni redovisa det som försäljning av två anledningar.Dels för att er omsättning skall uppdateras då ni faktiskt sålt en installation som jag förstår det till detta så skall det mest troligt även redovisas utgående moms.Visar med ett exempel hur man sedan kvittar en betalning till leverantören med en kundfaktura.
HejUthyrningen och Hygglos provision bokför du på följande sätt.Gällande frågan om kassakontot så föreslår jag att du ringer in till vår support istället då det kan behöva skärmdelas för att se hur det ser ut i ditt system.Då det utgående saldot är noll så verkar allt korrekt.Önskar dig en fortsatt fin dag/Joachim
Awesome