Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejBokföringen av insättningen skall se ut något liknande detta. Då jag ej vet beloppet så visar jag med ett exempel på ett belopp på 5 000 kr (4 760 kr utbetalt ) där avgiften var 240 kr och svensk moms gäller på allt.Önskar dig en fortsatt fin dag/Joachim
Du gjorde ju ett uttag när du förde över bilen från firman till dig själv så som jag ser det är SKV påpekande rätt om du inte redovisade moms på uttaget eftersom bilen vid inköpet var en momsbil dvs du drog av momsen.Har alltså ingen betydelse om du sålde den i firman eller privat. Såld medan den var "registrad" på firman som taxibil - vanlig försäljning, uttag och sedan såld privat - uttagsbeskattning till marknadsvärde
HejSkulle föreslå att du skickar in detta diret via produktens sida för förbättringsförslag. ger större effekt än att det skall ligga i forumet.Du hittar den sidan inne i själva produkten längst ner till vänster i menyn.https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdx1x7BscosIryJ8HREM15e-LULZDBiSmersZwnM4ohp1Qwtg/viewformJoachim
HejDet finns egetntligen inget direkt förrhållningssätt gällande detta så länge bokföringen blir gjord på rätt datum och klar i tid till åresredovisningen. Det finns de som bokför i realtid dvs samma dag men det finns även de som sätter sig med bokföringen en gång i månaden eller en gång per år.Personligen skulle jag rekommendera att ni försäker göra den så snabbt och regelbundet som möjligt. Gör man det en gång per vecka så har man allt uppdaterat, färskt i minnet och vet arbetet blir inte så betungande. Önskar dig en fortsatt fin dag/joachim
HejAntingen avvaktar du ett skriftligt svar eller så försöker du kontakta kunden på annat sätt, via telefon t ex som oftast är effektivare.Skulle du fortfarande inte få tag i kunden så kan du antingen dra av summan på en eventuellt kommande faktura eller som sista alternativ behålla den inbetalda summan och bokföra om summan på 2999 till försäljning och moms./Joachim
Awesome