Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det har du ju helt rätt i. Slarvigt av mig! Det löste problemet. Tack så mycket för all hjälp!
HejDå du får in betalning samma dag eller senast dagen efter så bokförs detta som vanlig försäljning. Så inga nya konton behöver skapas för detta utan du kan använda de försäljningskonton som redan finns i systemet och använda det eller de konton som stämmer med vad det är för försäljning som skett./Joachim
HejDet beror på vad man kommit överens om vid anskaffandet av inventarier som används av personen i fråga men rent generellt så är det företagets tillgång om företaget stått för inköpet. Det normala tillvägagångssättet är att man får köpa ut de inventarier man vill ha kvar privat efter att en anställning eller delägarskap upphör.Dock otroligt svårt att svara på i ett forum. /Joachim
HejOm lånet har avskrivits dvs skänkts till föreningen så skall du bokföra om summan på 1110 till eget kapital. Konteringen bör se upp på följande sätt.Joachim
HejEn fond kan inte vara bokförd på ett resultatkonto dvs 6570 utan måste vara avsatt på ett skuldkonto 20XX. Jag delar din uppfattning att bokföringen på konto 6570 verkar konstig speciellt med tanke på att konto 6570 är Bankkostnader.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome