Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejSkulle behöva veta vilka belopp som är använda i respektive kontering du hänvisar till samt hur själva kostnaden är bokförd också. Kan inte se att någon kosntad är bokförd i de olika konteringar du bifogat./Joachim
Hejjag skulle vilja att du börjar med att ta kontakt med skatteverket och hör efter om det skall vara Vinstmarginalbeskattning som skall användas i er verksamhet. Resebranschen kan vara rätt krånglig att hantera då det finns en mängd om och men som gäller så har dessvärre inte möjlighet att ge ett rakt svar direkt på denna frågan.Så ställa frågan till SKV vad som gäller vid alla de punkterna du undrar över först och återkom sedan när du fått svar därifrån./Joachim
HejOm de redan är bokförda så är det helt korrekt att du inte skall bokföra dem manuellt. Du låter det bara vara som det är i så fall. Att saldot inte stämmer exakt vid årsskiftet är pga av det jag skrev om datumen som banken använder vid årsskiftet. Tansaktionsdatumet som du bokfört dem på är det korrekta datumet att bokföra dem på./Joachim
HejToppen att du hittat exakt vart det diffar. Du kan rätta till detta genom att göra en justering i de ingående balanserna i 2023 på detta sätt1150 120 440,83 (Öka på saldot med 83 öre)2010 (vet jag inte ditt saldo på men lägg till -0,83 öre på det konton)Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Hej@CarlMi Samtliga poster i försäkringen kan bokföras på konto 7410 Pensionsförsäkringspremier. Den särskilda löneskatten på 24,26% bokförs på konto 2514 (Kredit) och konto 7533 (Debet). Huruvida det ska redovisas särskild löneskatt på efterlevandeskyddet bör framgå i avtalet/försäkringsinformationen, om svaret inte finns där får du kontakta försäkringsbolaget. Önskar dig en fin dag! /Pamela
Awesome