Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejFörmodar att denna frågan gäller bolagsformen enskild firma?Du bokför upp inköpet av traktorn på detta sätt via Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation.Datum = betaldatumetText/Beskrivning = Traktor2018 Egen insättning Kredit 35 0001245 Traktorer Debet 35 000Enklast sättet att hantera avskrivningen är förts aktivera automatisk hantering av avskrivningar under Inställningar > Företagsinställningar > Bokföringsuppgifter. Välj om du vill göra avskrivningarna månads eller årsvis. Då summan är relativt låg så rekommenderar jag årsvis avskrivning. Lägg sedan upp traktorn som en anläggninstillgång under Bokföring > Anläggninstillgångar > Ny anläggninstillgång. När det gäller deklarationen så fylls detta i automatiskt om du använder något av våra deklarations/bokslutsystem eftersom det är bokfört.Gör du dekalrationen helt manuellt så skall restvärdet efter avskrivning in i ruta B4 och kostnaden/Avskrivningen in i ruta R10.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejVi gav inte upp på dig men forumet bemannas inte hela dagen.Ok om momsen stämmer på fakturan så bör det vara så att denna kreditfaktura aldrig har kommit med i den periodens momsredovisning. Då skall du inte lägga till någon ytterligare kontering utan låsa upp perioden och sedan ångra och göra om momsredovisningen för den perioden.Det är när momsredovisningen görs som momskontona nollas så de löpande momskontona dit 2641 hör nollas och skillnaden mellan in och utgående moms läggs över på konto 2650 redovisningskonto för moms./Joachim
HejDå jag ej kan se din bokföring så är detta svårt att svara på. Skulle rekommendera att du börjar med att kontakta vår telefonsupport på 0470 - 70 62 00./Joachim
Läs på skatteverkets hemsida om egenavgifter/löneskatt för att se om detta är giltigt för dig.
Egen insättning konto 2018.
Awesome