Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDu bör ta reda på vilket år differensen uppstod samt kontrollera om posten bokförts efter det att Årets resultat bokfördes det året. Du kan också kontrollera om denna kundfaktura innehåller moms.Vänliga hälsningarRoffaK
Tack!
HejDet bör redan vara med i skattedeklarationen om du bokfört arbetsgivaravgifterna och förmånsvärdena rätt löpande./Joachim
HejDå återbetalningar till kunder skall debiteras det försäljningskonto och momskonton som använts vid den ursprungliga försäljningen så skall konteringen se ut på detta sätt. I mitt exempel tar jag försäljning av varor med 25% moms. Använder du ett annat försäljningskonto så byter du bara ut mitt förslag till det du använder. Det gäller även momsen.Om dagskassan är bokförd tidigare manuellt eller via en import från kassasystemet så räcker det med att bokföra de 113 kronorna mot konto 1580. Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejFör att kunna svara på frågan behöver jag veta vilka konton som de två händelserna har bokförts på.Så återkom med hur konteringarna (Samtliga konton och fördelningen mellan debet och kredit) ser ut./Joachim
Awesome