Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack Joachim då kan jag sluta oroa mig.Tack så mycket för ditt svar.Med vänliga hälsningar Tobe
Nej, det är betaldagen som styr när du använder kontantmetoden, så du behöver inte rätta någonting. Koppla bankhändelsen som inbetalning av fakturan.
Ta ut en SIE-fil från Bokadirekt och importera till eEkonomi. Då kommer alla kassarapporterna in och transaktionerna konteras rätt om du har valt rätt konton för de olika betalsätten. Allt som är kopplat till Bokadirekt kommer med i dessa rapporter, även avgifterna som Bokadirekt drar. Bankhändelsen som skapas av i-Zettlebetalningen till ditt bankkonto matchar du mot den importerade verifikationen för den aktuella dagen.
HejDå bör det rimligen bokföras helt utan moms eftersom varorna aldrig finns i Sverige.Då skatteveket inte hade något svar om hur eventuell moms skall bokföra så skulle jag säga att du enbart skall bokföra det mot konto 4010 helt utan moms.Kan dock vara en god ide att kontakta en konsult eller revisor också för att få ett komplett svar på denna frågan./Joachim
HejDu använde datumet du skickar in filen. Då inget har skickats in i januari så går det inte att bakdatera det./Joachim
Awesome