Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDu kan använda konto 5590 övriga kostnader för reparationer och underhållÖnskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejDu menar med att du inte hade något i föregående år att de pågående arbetena har uppstått under året 2023 dvs det du håller på med bokslutet för nu?Om ovan stämmer så skall du hantera det på följande sätt.1. Börja med att skapa konto 3081 i din kontoplan. 2. På sista datumet i året som avslutas bokför du det sedan på detta sätt Via bokföring > verifikationer > Ny verifikation. 3. Du vänder sedan bort den posten diekt i det nya räkenskapsåret på första datumet i det året.4. När du sedan fakturerat kunden och får betalt för det så hanterar du både fakturan och inbetalningen precis som vanligt.Önskar dig en fortsatt fin dag
HejDu får göra en manuell justering av resultatet via bokföring > verifikationer > Ny verifikation.8999 Kredit 18 137,502099/2069/2019 Debet 18 137,50Då jag ej vet vilken bolagsform frågan gäller så väljer du det konto av 2099, 2069 eller 2019 som jag skrev.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejNär det gäller inköp av tjänster som boende, buss, taxi, etc så är inköpet helt momsfritt. man bokför och redovisar aldrig moms på tjänster som har nyttjats/förbrukats i det landet man har varit i. Så du lägger hela summan inklusive moms du betalt för i Tyskland på konto 5810 och 5832.I övrigt är dina konteringar helt korrekta.2893 K 5810 D <- bussbiljett (Inkl moims)2893 K 5832 D <- kost och logi i utlandet /inkl moms)Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejDå kan du också använda konto 2393 eller 2893 som motkonto beroende på hur länge du räknar med att ha kvar fordran på Holdingbolaget.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome