Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Petra, Nej det blir inte fel eftersom 2023 redan var stängt. Önskar dig en fin fredag! /Pamela
NEA bilagan är en underbilags till NE om du har flera verksamheter med separat bokföring. Se SKV webseminarium del4. Det blir inte mer rätt med en filöverföring än att du fyller direkt i SKV etjänst när du loggat in. Skriv ut deklarationen i pdf och mata in fälten på SKV websida. På det sättet ser du att allt blir rätt.
Länken avser väl så vitt jag förstår aktiebolag och då bokför man skattekontot separat på konto 1630. I en enskild firma så är skattekontot ditt "privata" och hamnar därför i eget kapital. Då du bör då bokför en sådan här månad enligt typ så här:debet 2710 kredit 2012debet 2731 kredit 2012debet 2012 kredit 3XXX (vilket konto nu bidraget avser)Och får du åter moms så bokför för du det så här:debet 2012 kredit 1650 momsen in på skattekontotdebet 1930 kredit 2012 ut från skattekontot...
Tack. Tydligt och klart resonemang./ Mats
Det är inte ett väsentligt belopp så jag föreslår att du manuellt bokför differensen mot konto 3740 så att 2440 stämmer med dina obetalda leverantörsfakturor.
Awesome