Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm man väljer att handla i en annan valuta trots att båda företagen är momsregistrerade i Sverige så är det inga problem. Man får räkna om valutan till SEK och redoisa moms på detta som på vanlig svensk försäljning. Tänk dock på att det kommer även krävas att man redovisar en valutakursdifferens som kommer uppstå mellan faktura och betaldatum./Joachim
HejDet stämmer som skatteverket säger att momsen blir en del av kostnaden. Bokföringen av inköpet görs på samma sätt som om fakturan varit momsfri. Dvs du redovisar även en fiktiv moms så kallad omvänd skattskydighet.Konteringen skall se ut på följande sätt. Önskar dig en fortsatt fin kvällJoachim
HejKonto 2013 kan och bör man nolla helt korrekt. Det skall dämot nollas och flyttas till konto 2010 eget kapital.2019 använder man enbart för bokföring av årets resultat.Så du gör först konteringen2013 Debet2010 kreditSedan kan du bokföra upp resultatet som du själv skrev mellan konto 2019 och 8999.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Hej Annica,Tack snälla för svar!-Ok, så om jag förstår det hela rätt, så kan jag alltså "ta bort" matchningen av klumpsumman (i mitt fall på 4250:-?) och förlita mig på att "återbetalningarna" jag gjort är nog som underlag i bokföringen? Det förenklar ju en hel del. Eftersom jag är så ny här, är man rädd att göra fel och att ta bort något (matchningen i detta fall) verkar så drastiskt, men jag förstår nog dig rätt 😉Jag har AB ja!Jag ska försöka annars kanske jag skriver igen 😉MVH:)
Tack så mycket Joachim! Det var ett tydligt svar 🙂
Awesome