Hej @Fd medlem
Tack för att du ställer en fråga till oss i forumet.Förmodligen beror detta på att den anställde har ett oregelbundet arbetsschema samt att du på lönebeskedet inte lagt in någon kvantitet på raden för månadslön. Du behöver komma ihåg att lägga in periodens timmar på den anställde på raden för månadslön och eventuell frånvaro kommer sedan dras från dessa timmar. Saknas det timmar här blir all frånvaro minus i semestergrundande frånvaro då det inte finns några värden att dra ifrån.För semesterberäkningens skull kanske det inte spelar så stor roll (om du inte byter till något annat semestervillkor som har med semestergrundande arbetstid i sina beräkningar) men däremot kan annan statistikrapportering vara felaktig då det inte finns någon arbetad tid registrerad.
Vill du ha en mer utförlig förklaring utifrån dina värden behöver du kontakta mina kunniga kollegor på supporten.
Önskar dig en fin dag och välkommen tillbaka till forumet.
//Tinna
Hej Ann @Fd medlem
Välkommen som ny forummedlem 🙂
Löneperiod är något du väljer själv när du startar upp ditt företag i ditt löneprogram. Vad jag kan se så använder du Visma Lön 600 och då gör du inställningar för löneperioden under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Inställningar.
Du kan även se löneperioden i samband med att du skapar en ny lönekörning och väljer utbetalningsdatum.
Dina anställda ser löneperioden enklast direkt på sitt lönebesked.
Om jag har missförstått din fråga eller om du har några följdfrågor så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet.
//Tinna