Hej igen!
Det bör du kontrollera med Skatteverket, men jag skulle säga att du bör tänka främst dagen efter förutsatt att det inte är flera dagar tills nästa bankdag. I sådana fall bör närmast vara rimligast.
Det måste alltid bli samma i det stora hela, enligt vad du kan läsa i den tråden jag skickade som en användare hade fått svar från Skatteverket. I det stora hela så bör det inte blir mer än 1 kr skillnad i vissa fall, om du använder samma princip för både momsrapporten och periodiska sammanställningen dvs faktura datumet. Sen om det blir så att du totalt sätt har 10 000,06 när du sammanställer för periodiska sammanställningen för 3 månader och momsrapporten är 9 999,96 för 3 månader är inget som kommer vara hela världen eftersom det kan bli lite knepigt med just avrundningen. Det viktiga är att det är i princip samma belopp som redovisas. Känner du dig osäker kring detta så kan det vara bra att kolla med Skatteverket, alternativt att du ändrar redovisningsperiod för momsen eller periodiska sammanställningen så kommer det inte längre bli ett problem.
Välkommen tillbaka till forumet framöver
//Tinna
... Visa mer