Hejsan. Du borde väl, antar jag, ha lagt på den sydkoreanska momsen vid försäljningen till kunden. Om du inte gjort det så minskar väl din intäkt på affären, rimligtvis. D.v.s beloppet var inklusive moms. I ditt fall ca 31,82 kr. (350/1,10 =318,18) som du då debiterar kto 3045 med och krediterar, skulle jag nog föredra, 2650 med. D.v.s inte vanligt utgående momskonton.... Hur du sedan redovisar detta i SydKorea låter intressant.... Lycka till!
... Visa mer