Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Naturligtvis byter du ut mina summor mot dina egna i mitt exempel ...//Lena
Hej@pingflood,Jag brukar sätta ett A i slutet på nästa fakturanummer och sedan B på nästa osv. Du ser ju senaste fakturor när du har muspekaren på leverantörsnamnet vid registrering och då vet du vilken bokstav som står näst i tur. Alternativt som någon annan föreslog att använda fakturans fakturadatum som fakturanummer. Bara du är konsekvent så uppstår ju inga problem.Det är egentligen samma princip när du får fakturor från Transportstyrelsen. Där saknas det ju också fakturanummer. Och då kan du använda fakturadatumet alternativt OCR-nr som fakturanr.Mvh Carina
Hej @GreenGarden Välkommen som ny forummedlem När du går in under fliken "Obetalda kundfakturor", visas det belopp som fortfarande är obetalt på fakturan. Detta innefattar hela summan inklusive eventuell skattereduktion, såsom vid en ROT-faktura. Om kunden har betalat sin del, kommer delen för skattereduktionen att synas som obetalt. Den här funktionsutformningen hjälper till att ge en klar bild av vad som fortfarande är obetalt och vad som är hanterat av skattereduktionen. Detta skiljer sig från vad du observerar under fliken "Alla fakturor", där du ser totalsaldot inklusive fakturatotalen utan hänsyn till delbetalning. Syftet med dessa olika flikar är att ge perspektiv både på totalfaktureringen och på specifika obetalda delar. Vi uppskattar din feedback och välkomnar förbättringsförslag, som du kan dela med vårt produktteam via Feedback och Förslag långt ner till vänster när du är inloggad. Ha en fin dag 🌻
Hej @NubarK Tack för din fråga! För att lösa problemet kan du kontrollera om Digitala fakturor och dokument är aktiverat för ditt användarkonto under Mina tjänster - Användare och tjänster. Om det är aktiverat och det fortfarande inte fungerar, behöver du kontakta vår support så för mer hjälp. Välkommen att kontakta supporten
Det är väl därför man har ett fastställelseintyg, någon intygar att årsredovisningen finns någonstans korrekt underskriven? Det är så jag tolkat det. Bolagsverket i sig kan ändå inte tolka om redovisningen är korrekt underskriven, utan de måste lita på någon som intygar det åt dem.Så vad man säger som företag är att "jodå, det finns underskriven och den är underskriven elektroniskt" men man säger inte var/med vilket system.Skulle Bolagsverket vilja verifiera detta skulle de behöva kontakta företaget i fråga (eller snarare den som intygade redovisningen gentemot Bolagsverket) för att be om åtkomst till den elektroniska versionen som har signerats så de kan verifiera de elektroniska signaturerna. (Vilket är en utmaning i sig men det är sådant som t.ex. Visma Sign skall fixa).Återigen, jag är bara en glad bokföringsamatör så detta är MIN tolkning baserat på vad jag kunnat läsa här och där.
Awesome