Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Jag förstår inte om du menar att filen kommer från Tradera eller din internetbank. I vårt program kan du importera/klistra in kontoutdrag från din bank. Om det inte funkar för dig att importera ditt kontoutdrag via CSV går det bra att kopiera och klistra in det istället. Det är väldigt smidigt. Jag vill också slå ett stag för att aktivera bankkoppling för att jobba på det absolut smidigaste och snabbaste sättet. Då läses dina transaktioner från banken in automatiskt i ditt program (och bokförs!).Här kan du läsa mer om att importera kontoutdrag och just CSV format men jag ska försöka lyfta de två viktigaste punkterna här. CSV-filen måste vara i rätt format (kommaseparerad/kommaavgränsad)Filen måste åtminstone inkludera en kolumn med datum i någon av standardformaten, exempelvis ÅÅÅÅ-MM-DD, en kolumn med belopp samt en kolumn med referenser.Lycka till!/Ebba
HejKonteringen du gjort blir korrekt eftersom det är 12% moms på livsmedel i Sverige då är konto 4057 korrekt. Om du skulle köpa i varor som är belagda med 25% moms i Sverige så använder du konto 4056.Vill man ha kostnaden på konto 4 000 direkt utan att behöva göra en omföring mellan 4000 och 4599 så kan du bara ange konto 4000 och sedan byta ut momskoden till 20 (12%)Konteringen jag bifogar som en bild ger samma resultat som den konteringen du bifogade men du slipper två rader i den.Observera att momskoden jag markerat måste läggas dit manuellt./Joachim
Hej,Jag håller på och kollar allt emot huvudboken -24. Vet inte om jag missar nåt, är nere på -182 kr nu.
Yes, jag lämnade förbättringsförslaget igår, ihop med en eller två förslag till förutom SIE-hanteringen 😀
Jag tycker att det låter kanon att göra så och har inget bättre tips till dig! Om någon annan användare jobbar på något annat sätt får ni gärna flika in.😀/Ebba
Awesome