Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Detta är sedan långt tillbaka inskickat som förslag/ändring men återkoppling har jag inte sett till.Så jag föreslår att ni själva tar denna tråd och planterar den i er kö på förslag, kanske tom lägga den till redan inskickat förslag.
Hej Mats! Tack för återkoppling och skönt att du löste det. Det låter kanske lite märkligt det kan jag hålla med dig om men när du skickar in din årsredovisning till Bolagsverket så anses den inte vara klar i och med att den inte är godkänd ännu. Därav ska årsredovisningen ligga som olåst. Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet //Tinna
Hej! Tack för din fråga. Det låter som att Speedledger har en automatisk överföring av årets resultat gällande ingående saldo på nästkommande räkenskapsår, men bokför inte årets resultat automatiskt som en verifikation. Så länge allting stämmer så är nog det bästa för er att gå tillbaka till de räkenskapsåren som ni inte bokfört årets resultat, bokföra detta för varje räkenskapsår och uppdatera ingående balanser för varje år. Sedan så exporterar ni SIE 4 filerna igen och kan importera om detta i eEkonomi. På så sätt får ni det rätt i ingående balanser samt verifikationerna. I denna länken här kan du hitta en checklista för en omstart av företag i eEkonomi om det skulle behövas för att importera detta igen. Om du behöver hjälp med bokföringen av årets resultat rekommenderar jag dig att kontakta Speedledgers support för hjälp. Ha det fint! Josefine
HejDu bokför kostnaden i debet och kredit 2018 Egna insättningar om du har Enskild firma. I ett AB krediterar du 2893 i stället.Vill du sedan ta ut pengarna så debiterar du konto 2013 Egna uttag och krediterar 1930. I AB blir det debet 2893 och kredit 1930.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej Lars! När du skapar en ny kundfaktura i Visma eEkonomi så går det inte att välja själv vilket fakturanummer det ska bli utan nästkommande fakturanummer blir det som står under Inställningar - Företagsinställningar - fliken Faktureringsuppgifter och under rubriken Nummerserier står det vilket nästa kundfakturanummer kommer bli. Detta går inte ändra efter man har skapat en faktura i programmet, så det går inte att styra. Du nämner att programmet använder ett gammal fakturanummer, här skulle vi behöva ha lite mer information från dig då programmet inte ska kunna använda ett redan använt fakturanummer på en ny faktura. Jag har varit i kontakt med mina kollegor på supporten och vi har kommit fram till att det bästa är om du har möjlighet att kontakta supporten så visar vi gärna hur det fungerar. Vi har även en skriven hjälp där vi beskriver arbetsgången för att kunna skicka e-fakturor Att du ska fakturera en kommun gör ingen skillnad kring vilka inställningar du behöver göra. I hjälpen ovan står det: E-fakturor som skickas till den offentliga sektorn måste följa Peppol-standarden och detta sköter programmet automatiskt. Gör gärna så att du slår en signal till supporten så visar vi gärna hur vi menar. Glad sommar och välkommen att höra av dig //Tinna
Awesome