Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan!Kontrollera gärna med banken hur de hanterar manuella avier vid en hård OCR-kontroll.Då det på pappersavier vanligtvis finns en ruta för OCR-nummer, tänker jag att det inte borde vara några problem.Men som sagt, stäm av med banken hur det hanteras.Ha en fortsatt bra dag!/Hanna
Hej!Om jag förstår dig rätt så har du en omatchad utbetalning under Kassa- och bankhändelser, som avser en felaktig betalning till en leverantör. Denna betalning vill du bokföra så du har den tillgodo på leverantören till ett senare tillfälle.Det går dessvärre inte att koppla den till någon leverantör eller reskontra, utan du får hantera det manuellt i bokföringen. Det gör du genom att matcha utbetalningen mot ett Övrigt uttag - Egen kontering, där t ex konto 1680 - Kortfristiga fordringar väljs som motkontering. På det kontot får saldot sedan ligga tills dess att fordringen utnyttjas vid nästa betalning till leverantören, då den på samma sätt får bokas bort./Karl
Säger som Kenneth, inga stora summor det rör sig om, boka på nästkommande månad. Enkelt är bra 🙂
Aha, tack för hjälpen!
HejFörst bokför du köpet mot fakturan enligt ovan med kredit 1241 och eventuell moms.Vill du sedan göra planenliga avskrivningar månadsvis skapar du en manuell verifikation första månaden ni använder bilen:7834 Debet 1/60 del1249 Kredit 1/60 delI samband med bokslut får ni avgöra om ni ska utnyttja fullt utrymme för räkenskapliga avskrivningar 30 %.Men inköpet är en transaktion och avskrivningen en annan.MVHRolf
Awesome