Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejjag skulle säga att detta behöver rättas via att ni gör en justering manuellt i 2023 via sidan Bokföring > Verifikationer Ny verifikation.Där vänder ni bort den felaktigt tillagda verifikationer dvs gör en kontering med samma konton men vänder på debet och kreditSedan kompletterar ni 2024 med en manuell kontering även i 2024 där kvittningen läggs in manuellt./Joachim
HejSvårt att svara på utan att kunna se hur det ser ut men tor mer på att det är i årsredovisningsprogrammet detta skall justeras.Det låter rätt bokfört i eEkonomi utifrån bokföringen du bifogat./Joachim
HejDu skall bokföra det direkt mot 2650 på detta sätt1930 kredit2650 DebetDet finns olika sätt att hantera detta på men förslaget att använda 1630 är helt fel det gäller bara företag som har ett skattekonto som enbart avser företaget (Aktiebolag t ex)2012 kan man använda men det krånglar till hanteringen och oftast missar man att reglera skulden på 2650. Så följa min rekomendation som jag skrev inledningsvis./Joachim
HejDet är vanlig svensk moms på försäljning till privatpersoner inom EU så bokförs på samma sätt som om försäljningen skett inom sverige.En försäljning på 500 kr där momsen är 25% bokförs då så här.1930 Debet 5003051 kredit 4002611 kredit 100/Joachim
Hejrekommenderar att du ringer in till vår support angående detta. Det bör vara någon inställning som ändrats någonstans och den som tar emot samtalet kan dela skärm med dig så ni kan felsöka detta gemensamt. Svårt att svara på i ett forum utan tillgång till ditt system.0470 - 70 62 00
Awesome