Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej1630 Debet mot 2650 Kredit skall momsen bokföras på om det är återbetald moms.Utbetalningen skall som jag skrev matchas mot skattkontohändelsen. Har du inte kopplat skattekontot till systemet som jag verkligen rekommenderar att du gör så skall utbetalningen bokföras mot 1630 under kassa och bankhändelser.Utbetalningen skall bokföras på detta sätt19301630Aktivera koppling till skattekonto./Joachim
Tack@Joachim E!
Tack@Joachim Eoch@CarinaEsp! Uppskattar hjälpen. 😄// Linnéa
HejSå om jag tolkar det du skrivit korrekt så har du dessa två konteringar i din bokföring nu.1910 Kredit 1635410 Debet 1631910 Debet 1695410 Kredit 169Resultatet av dessa två är att du har kvar 6 kr i debet på 1910 och 6 kr i kredit på 5410.Då skall rättar du till det genom att du gör en nu manuellt verifikation via Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation på detta sättet.Lägg denna kontering på samma datum som inköpet och skriv en hänvisning till de två verifikationerna du har lagt in.Använder beloppet 175 för att justera saldot på 1910 och 5410. Det som kommer bli kvar är 169 kr på dessa två konton./Joachim
HejOm det som skall motkonteras 1930 kommer från tidigare år resultat så bör konto 2067 användas som motkonto.2060 är mer avsett för kapital som medlemmar skjutit till i form av privata pengar.Sedan spelar det inte jättestor roll om konto 2060 eller 2067 används båda läggs in som eget kapital./Joachim
Awesome