Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet måste bokföras mot rätt intäktskonto under kassa och bankhändelser. Det är inte helt enkelt med Swish då man inte får så mycket information om man inte själva skapar underlag så jag har inget bra sätt att ge er hur ni skall kunna veta vad det avser.jag skulle rekommendera att ni skapar kvitto/faktura i alla fall för medlemsagifterna. För kioskförsäljningen förstår jag att det blir svårt. Men då har ni i alla fall underlag att gå efter gällande medlemsavgifterna och resterande insättningar bör då vara kioskintäkter./Joachim
Ok, då är det kanske bäst att kolla med supporten 🙂//Carina
HejVarför perioden är låst är svårt för mig att svara på men jag kan informera dig om hur du kan låsa upp den så du kan bokföra momsredovisningen.Gå in under Inställningar > Företagsinställningar och ändra månaden i denna ruta till februari 2024. Kontrollera även att året inte är låst under Inställningar > Räkenskapsår och IB. Klicka på året 2024 och redigera. Se till att denna rutan inte är ikryssad. /Joachim
HejDet spelar inte någon större roll om försäljningen hamnat på fel konto det uppdaterar resultatet i företaget korrekt oavsett. Vill du justera det så det hamnar på rätt konto så kan du bokföra om det manuellt via Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation på detta sätt.Visar med ett belopp på 5 000 kr. Viktigt att du inte tar med någon moms i denna utan enbart nettobeloppet. /Joachim
HejFakturan skall du skapa på vanligt sätt och bokföra mot konto 5120 och eventuellt 2641 ingående moms (Om ni är momspliktiga). ni hanterar själva fakturan precis som ni alltid gör. periodiseringen görs helt manuellt./Joachim
Awesome