Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Spontant tycker jag att du bör ha dessa två Wise-konton. GBP borde kunna ligga orört under räkenskapsåret, men vid skiftet mellan räkenskapsåren, kan det ha tickat in en räntesumma på det kontot som ligger kvar. Då kan man manuellt lägga in räntan på det kontot i SEK, bara för bokföringens skull även om kontot är ett valutakonto.Är det så att även räntan på GBP-kontot konverteras till SEK och går över till det svenska Wise-kontot direkt f v b till SEB, borde det räcka med att ha ett svenskt Wise-konto. För konto / konton måste finnas, som jag ser det. I och med att det alltid är glapp mellan överföringarna och att kursen skiftar, så tror jag det är bäst att ha det så här.Mitt förslag är dock att du kontaktar banken och hör ifall de har någon som kan svara på det här bättre. I och med att jag inte (av naturliga skäl) har någon känsla för hur klockrena dessa överföringar fungerar för er och så vidare, så är mitt svar ändå bara lite vad jag själv känner. Har någon en annan uppfattning än vad jag har, så hör görna av er och rätta mig och berätta hur tänket ska gå.Mvh Lena
Jag förstår ditt dilemma. Det var oförskämt av kunden och komma dagen före betaldagen och klaga. I regel ska man ha 8 dagar på sig att klaga över en faktura och det brukar stå en text om det på alla fakturor man själv får. Har du inte en sådan text på dina utgående fakturor, bör du lägga in det med en gång.Sedan tycker jag att du visst kan göra en kreditnota i sin helhet på den felaktiga fakturan och sedan göra en ny faktura som är som ni kommit fram till att kunden ska betala. Betalningsvillkoret ska vara "Omgående" i och med att kunden redan dragit på både klagomål och betalningen.Hör av dig igen ifall du har ytterligare frågor.Mvh Lena
Om de utgående balanserna stämmer är nog allt som det ska som det är.Jag ser inte dina siffror, så jag kan bara uppfatta det hela som att om allt stämmer har du gjort rätt från början och behöver inte göra mer. Känner du spontant att jag har fel i det jag säger och att du är säker på att inte ränta eller skatt är bokade, måste man göra en djupare analys, vilket betyder att jag måste se dina bokningar och se skatteverkets siffror. Ta en liten funderare på det här så ska vi se om det inte går att fundera ut det hela.Mvh Lena
På något sätt måste originalfakturan finnas, för man kan inte radera dessa. Det är enkelt att berätta hur du skulle gjort, men det hjälper inte dig i dagsläget. Vi ska försöka hitta fakturan, su du kan sätta den som betalad.Gå till Inköp -> Leverantörsfakturor -> Klicka på flik 3.Titta om du inte hittar fakturan där.Återkom sedan till mig, så kikar vi på vilken status fakturan har, om den blivit makulerad, betald eller hänger i luften på annat visMvh Lena
Hej @Egenkonsult Löneutbetalningen syns inte under Kassa- och bankhändelser förrän du har matchat bankhändelsen för lönen mot lönekörningen. Eftersom verifikationen för lönekörningen redan är bokförd mot 1930 kommer det inte ske någon ny verifikation vid matchning utan mer en "ihop-parning".Här kan du läsa mer om hur du matchar bankhändelse mot lönekörningen under rubriken "Löneutbetalning till anställda" Hoppas detta hjälper annars får du gärna ringa oss på 0470-70 60 00 så visar vi gärna.
Awesome