Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej1. Om du går in under Bokföring > Kontoanalys och väljer resultaträkning. Skriv in datum 2024-01-01 - 2024-12-31 så får du fram resultatet för den perioden.Frågan är bara om systemet är rätt inställt i och med att du har ett år som går från 2023-10-10 till 2024-12-31. Det du tjänat eller haft kostnader för i 2023 skall du också deklarera för är jag nästan helt säker på om du inte gjorde detta i 2023. Så detta behöver du nog kolla upp med skatteverket.2. Antar att du syftar på att importmomsen/den omvända skattskyldigheten för de importerade inköpen från land utanför EU. Inte helt med på vad frågan var exakt. Vi har ingen hjälptet om detta är jag rädd.3. Kan hänvisa till de konsulter/revisorer vi har som arbetar i vårt system men möten och jämföra kommer du dessvärre inte runt om du vill hitta någon som tar ut ett skäligt pris och du faktiskt får en bra kontakt med. Det är en del av arbetet med detta sedan så skall deklarationen vara klar senast runt den 5-6 maj nästa år så lite tid kan du behöva lägga på detta.https://vismaspcs.se/hitta-redovisningsbyra/Joachim
Tack!🙂
Var lite snabb och missade uppläggningsavgiften så Joachims svar är rättSjälva inköpet är ju inget du ska bokföra för det är inte ni som köpt in bilen utan finansbolaget - sedan leasar ni bilen under 36 månader och har troligen sedan möjlighet att köpa bilen
Tack så jättemycket!
Hejjag är faktiskt osäker på vad de menar med "göra avdrag för motsvarande som personalkostnad" aldrig sett just det utrycket förut så jag skulle behöva att du kontaktar försäkringsbolaget angåede detta och frågar dels om det är avdragsgillt eller om det skall förmånsbeskattas./Joachim
Awesome