Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ja okej, i exemplet i ditt första inlägg bokfördes det som en förbrukningsinventarie var därför jag undrade, men då förstår jag.Stort tack för hjälpen Joachim och att du tagit dig tid att förklara!
Tack så mycket!
HejÅt själva aktieägartillskottet görs inget. utan pengarna som använts och betala saker med bokförs via själva betalningarna av de olika inköpen mot de konton som inköpet avser.Har ni t ex köpt in förbrukningsamaterial för pengarna som sats sin så blir den konteringen på detta sätt1930 Kredit5460 Debet2641 DebetSumman på konto 2093 förblir densamma.Joachim
Insättningarna ligger just nu på ett aktie- och fondkonto och har ännu inte förts över till företagskontot. Jag kommer dock att följa ditt råd och bryta ner dem transaktion för transaktion för att säkerställa att allt bokförs korrekt och i enlighet med bokföringslagen.Stort tack för all din hjälp!👍
HejJag hade rekommenderat att lägga det på ett 4XXX konto men resultatet blir i slutändan detsamma oavsett. Att fördela kosntader på rätt eller olika konton är mer för företagets egen uppföljning så länge moms mm redovisas rätt gentemot olika myndigheter.Så resultatmässigt blir det inte fel men kan leda till följdfrågor från t ex en revisor som skall granska företagets bokföring./JOachim
Awesome