Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan. Nej det gäller avgränsbar del av verksamhet. Men behöver inte lägga ner resten av verksamheten och du säljer ju verksamheten bedriven i den lokalen. D.v.s avgränsbar....Här kan du läsa en hel del om vad skatteverket anser rent rättsligt:https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2024.6/393943.htmlLycka till!
HejDatumet som fakturan skall bokföras på är 2024-01-12 (fakturadatumet) och sedan skall betalningen bokföras på 2024-01-26.Det är ok så länge du även gör om momsredovisningen ifall det som lagts till påverkar moms i någon form.tänk på att om du t ex redovisar moms månadsvis så behöver samtliga momsredovisningar ångras dvs från oktober och hela vägen bakåt. Det är däremot enbart januari som behöver skickas in på nytt till skatteverket./Joachim
Troligen löste det sig genom att jag ändrade till leverantörsfaktura, då kunde jag lägga in alla värden korrekt.
HejDå blir det helt korrekt 1510 i kredit istället.Varsågod
HejHar dessvärre svårt att ge dig ett tydligare svar då det kräver att man stämmer av hela bokförigen. Men du kan kontrollera så de fyra posterna gällande slutlig skatt och tillgodförde debiterad preliminärskatt är bokförda mot 2510 på de datum eller i den månad de dragits/satts in på skattekontotFörsta två posterna bör gälla skatten för 2021 och de två sista posterna bör gälla skatten för 2022./Joachim
Awesome