Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack, förstår att det är svårt med ett exakt svar men jag tycker mig ändå att du bekräftar att jag kan göra det tydligare om jag särskiljer transaktionerna men att det är tillräckligt med de specificerade konton./Alex
HejJag skulle rekommendera att du i så fall bokföra det totala betalningsbeloppet på 992 kr även som försäljning. Om det skulle vara fel så är det i alla fall bokfört åt "rätt" håll dvs att du bokfört upp och redovisat moms på ett högre belopp än vad du faktiskt har sålt för.Sedan är det 20 kr som det diffar på så det påverkar inte jättemycket totalt sett./Joachim
Hej JoachimTack för att Du klargjorde detta. Nu är det självklart även för mig, tänkte helt enkelt fel.MvhMats
HejVi har inte någon sådan mall är jag rädd. Jag kan inte heller hitta någon mall för detta så jag antar att man upprättar ett avtal på egen hand eller med hjälp av en ekonomikonsult eller revisor.Skatteverket har på sin hemsida specificerat vilka förutsättningar som gäller för att ett övertagande skall vara möjlig.https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2024.6/329553.html/Joachim
Tusen tack för ditt svar, jag följer ditt råd!Mvh Naiomi
Awesome