Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HiSince you don't handle ingoing VAT with different VAT on special accounts the picture i attached in my previsous answer is correct.I have summed both the 25% and 12 % and put the total sum on 2641 in that picture.769,42 (25%) + 6,85 (12%) = 776,27 which you see on account 2641 in my picture./Joachim
HejKonto 6981 Föreningsavgifter avdragsgilla kan du lägga den kosntaden på./Joachim
HejDet stämmer att du uppfattat mitt svar korrekt.Grävde lite mer i detta och det finns en nackdel med att bokföra om de ovillkorade tillskotten.Ett ovillkorat aktieägartillskott kan inte återbetalas utan höjer istället aktieägarens omkostnadsbelopp för aktierna. Detta har han har nytta av skattemässigt, dels vid beräkning av skattefri och låg­beskattad utdelning och dels vid en framtida kapitalvinstberäkning. Så det finns en del skattemässiga nackdelar för de som gjort tillskotten. Det kan vara värt att ta med i beräkningen av detta. jag är ingen export på skatter och vilken exakt påverkan detta har så har du ytterligare frågor gällande detta så bör du kontakta en ekonomikonsult eller revisor./Joachim
Nja... Sedan några år så är det ju omvänd moms även vid import så vitt jag vet. Finns även konton för det som heter 4545 vid 25% moms och då hamnar det på rad 50. Sedan bokförs även den omvända momsen kredit utgående moms kt 2615, rad 60 i momsrapporten och ingående kto 2645.... rad 48 som alla annan ingående moms. Du redovisar allt detta när du får datum från tullverket. Idag så skall du, åtminstone som momsregistrerad, inte betala någon moms till Tullverket utan endast tull. Momsen redovisas idag som omvänd... på samma sätt som vid inköp från EU men med andra konton.... Finns lite att läsa här:https://www.skatteverket.se/foretag/moms/kopavarorochtjanster/inkopfranlanderutanforeu/kopavarorfranlanderutanforeu.4.361dc8c15312eff6fd37208.html?q=moms+importLycka till..
Tusen tusen tusen tack Joachim , du är verkligen världskall.Är så tacksam
Awesome