Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hm... Det där är rätt vanligt och i princip alla koncerner har ju avräkningskonton mellan bolagen. Jag brukar alltid som jag kallar det, konsolidera ägarens fordring/skuld så att den ligger hos moderbolaget.Det jag gör är att jag bara bokför mellan koncernavräkningarna och ägaravräkningen. Har man då t.ex. en skuld till ägaren i dotterbolaget så debiterar jag ägarskulden i dotterbolaget och krediterar avräkning moderbolag, i moderbolaget så debiterar jag avräkning dotterbolag och krediterar ägaravräkning... Ser inget fel i det så länge bolagen inte är på obestånd, då blir läget helt annat så klart....
Så länge som "givaren" är kreditvärdig så skall detta absolut vara möjligt som jag tolkar det jag lärt mig och kan hitta...
HiNo not in this case. I is mor like a more expensive insurance. Joachim
Tack för snabbt svar.Okej, då är det som jag förmodade.
Hej,Den första transaktionen bokar du i debet på 2013 - eget uttag och den andra transaktionen i kredit på 2018 - egen insättning.//Carina
Awesome