HejInstämmer med militen att detta bör du kontrollera med en konsult eller revisor. Det är speciella lagar och regler som gäller för alla spelverksamheter och viktigt att det blir helt korrekt redovisat.Så ta kontakt med en konsult eller revisor för hjälp med detta/Joachim
HejOm det framgår på dina fakturor vad vilka avgifter som tillkommer så kan du lägga på detta på en faktura i efterhand.Ett tips för att du helt skall slippa hantera detta är att du använder vår tjänst Visma Betalt Direkt. Då köper vi fakturan av dig och du får betalt direkt och sedan hanterar visma påminnelse,och räntefakturering.https://vismaspcs.se/betalt-direktÖnskar dig en fortsatt fin dagJoachim
Beslutad skatt och prel betald skatt ska bokas som du skriver mellan 2510 och 1630.Utbetalningen har du fått till ditt bankkonto och den har du kanske redan bokfört? Den ska bokas D1930 (om det är kontot du använder för bankkontot) K1630.
Vilket program har du? Hur länge har du använt det? I eEkonomi kan man bara lägga in ingående balans på det första året under Inställningar/Räkenskapsår. Om föreningen 211231 hade ett eget kapital på de 55368,68 du skriver finns också tillgångar motsvarande detta så hela balansräkningen för 2021 läggs in som ingående balans för 2022. Sen kommer det att föras över automatiskt till 2023.
Hej!Okej då behandlar jag detta på samma sätt som i tidigare exempel med andra ord, detta trots att kontantjobbet är utfört i ett annat år. Jag antar att det blir så för att min uppdragsgivare väljer att dra av för kontantjobbet på just den kundfordran som tillhör 2023. I princip så kan jag se kundens kontantbetalning i januari som en delbetalning på kundfordran.Tack så mycket för all din hjälp Joachim. Nu tror jag bestämt att jag kan se denna tråd som löst 😊Med vänliga hälsningar Tobe