Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDå lön är ett avtal mellan arbetsgivaren och den anställda så är det svårt att säga en exakt summa men om man t ex tittar på vad Unionen har sagt som en marknadsmässig månadslön för en ekonomiassisten som den roll din sambo skulle få kan klassas som så ligger en marknasmässig lön någonstnans mellan 31 000 - 37 000 kr.Lönemässigt blir det inte någon större skillnad som delägare. men om företaget går bra och man kan ta ut aktieutdelning istället för den del av lönen så är skatten lägre på utdelningen än vad den är på lönen. Sedan finns det regler för hur mycket man få ta ut i aktieutdelning så det är inte alltid att det går att göra på det sättet plus att det är osäkert och att man då får en större utbetalning en gång per år.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejDu kan hantera det på två olika sätt. Viktigt att du får ett så korrekt marknadsvärde på datorn som möjligt.1. Du kan värdera datorn och sedan betala ut summan från företaget till dig privat och bokföra betalningen mot konto 5410 förbrukningsinventarier.Moms får du inte dra av eftersom du köper en bagagnad dator.2. Vill du inte betala ut något för den så kan du bokföra upp det som en skuld till dig som ägare via Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation2893 Kredit (Marknadsvärdet)5410 Debet (Marknadsvärdet)Sedan kan du välja att betala ut summan skattefritt till dig senare.Önskar dig en fortsatt fin dagJoachim
HejYes det gäller oavsett om inventarien säljs med vinst eller förlust./Joachim
Tack igen!! Jag tror att det löste sig nu med din hjälp!
Ja, jag tror jag är med. Tack för svar.
Awesome