Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDå är det orsaken att betalningarna inte bokförts på korrekt sätt. Så frågan är hur själva inbetalningarna på banken har bokförts. Det absolut vanligaste när man har kvar kundfordringar är att man bokfört upp insättningaran på banken precis som vanligt dvs mot försäljning så att försäljningen bokförts två gånger.Du behöver med andra ord hitta hur inbetalningarna efter årsskiftet har bokförts. Dessa skall ha bokförts mot konto 1510 och 1512 enbart1930 bank debet1510/1512 KreditDet går att maila till oss men då vi inte har det som primärt kommunikationsmedel så vill vi ha mail endast i fall som absolut inte går att lösa via chatten eller där vi behöver information som kan vara personuppgifts (GDPR) känsliga.Så återkom hellre i denna tråden med svar på hur insättningarna har bokförts./Joachim
Hej jag har hittat en differensen mellan huvudboken 2440 och leverantörsreskontran. På leverantörsreskontran ser jag 31.219 kr mer medans på 2440 huvudbok mindre. Jag har hittat fakturan och av misstag så har denna faktura bokförts på april och betalats under mars. Jag behöver nog ändra datumet på denna leverantörsfaktura så att den hamnar i mars månad och att det stäms av. Kan ni vänligen hjälpa mig hur jag borde gå tillväga för att denna faktura är redan betald jag behöver bara ändra datumet så att den fakturan är under mars.MVHNellie:)
Tack!
Ja där har du felet. Lägg in aktiekapitalet som ingående balans i stället och gör en korrigeringsverifikation som vänder raden med konto 2081 och ändra så att bara bankavgiften finns kvar med det uttagna beloppet 2500.Ing balans ska vara D1930 K2081 25000 kr.
Hej"Omföring av ingående balanser på kapitalkonton" ligger som ett färdigt bokföringsförslag när du gör en manuell verifikation.Att ha ordning på konto 2012 är aldrig fel men observera att ditt Skattekonto också innehåller privata transaktioner som inte tillhör din EF.Vänliga hälsningarRoffaK
Awesome