Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet är helt korrekt att konto 2645 och 2614 är med. Man bokför det på samma sätt oavsett om det inte finns någon moms eller om det finns moms på fakturan.Den momsen blir som du själv skriver noll och påverkar med andra ord inte vad du skall betala in eller få återbetald i moms. utan den redovisas enbart till skatteverket så de skall få in information hur mycket handels som sker med andra länder. Så den kommer med andra ord inte behöva kvittas mot något då den redan kvittas när den bokförs i och med att du har med två momskonton med samma belopp som i slutändan bli 0 i moms./Joachim
HejDu kan fortfarande bokföra det som du gjort men innan du sparar konteringen så tar du bort momskoden 39. Det är momskoden som uppdaterar momsrapporten.Om du redan har bokfört händesen så kan du korrigera den och enbart ta bort momskoden./Joachim
Ja, all funktioner i Smart finn i Pro. Såvitt jag kan se enligt jämförelsen här:https://vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram/visma-eekonomiMan skulle kunna säga att Pro är "Smart+"-
Vi gör ingen ombokning av den till något annat konto utan vi låter det ligga kvar på 1630. Det är ju en skatteskuld och summan av underskottet på Skattekontot och skulden som är hos Kronofogden är egentligen samma sak. Så någon ombokning behövs inte. Man får helt enkelt lägga ihop dom två saldona när man stämmer av konto 1630 som då innehåller summan av dessa. Lycka till!
Hej!Stort tack för svar, låter som att det här är lösningen på min fråga. Ska titta på det och återkommer nästa vecka om det inte löser sig. Återigen stort tack för hjälp!VänligenPeter
Awesome