Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejEftersom åren har egna verifikationsnummerserier så kan du låsa upp och bokföra ytterligare transaktioner på 2023 utan att det påverkar 2024 års bokföring.Vänliga hälsningarRoffaK
Att traktamente och milersättning i faktura överstiger det skattefria saknar betydelse. Det blir då vinst för firman, d.v.s mellanskillnaden mellan det fakturerade och det som ni sedan drar av i deklarationen, alternativt betalar ut löpande som skattefri. Tänk också på att det alltid skall vara moms på dom ersättningarna i fakturan. Lycka till!
Ahhh! Nu förstår jag. Tusen tack Joachim. Ursäkta mig, jag fick ingen notis på ditt uppföljningssvar.Jag har läst lite mer om BAS-kontoplanen + ditt inlägg nu.De två första siffrorna, 20 indikerar att både 2010 och 2022 är eget kapital konton.Och då är den sista bokföringen:Debit 2010 Privat 17 240Kredit 2012 Skattekonto 17 240egentligen bara en förflyttning av saldot...Då hänger jag med! Tack igen.
Du kan lägga in löneskatten som specifikation i bilagan för 2510 så att det klart framgår vad saldot på 2510 består av. Det underlättar när du senare ska bokföra slutskatten om allt ligger på 2510.
Öeverantören har en hemsida helt på svenska. Sen på fakturan som finns leverantörs uppgifter står att leverantören har ett VAT nummer SE2050....När jag googlar företagsuppgifter kommer till att det är ett utländsk företag men har fått organisationsnummer och är momsregistrerat i Sverige.P.g.a detta antar jag att detta ska bokföras som en vanligt svenskt inköp med moms 2641 ingående moms.ringde och dubbelkollades hos skatteverket att företag var momsregistrerat i Sverige och de bevisade samma sak. Så, Ja det ska bokföras som ett vanligt inköp.Tack.
Awesome