Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejVilket konto av 7220 eller 7231 du använder spelar i princip inte någon roll. Båda två fungerar men vill du lägga det på 7231 för att särskilja lönekostnaderna så är det fritt fram att göra detta./Joachim
HejDet är en kostnad du inte skall dra av för i resultatet. Så du behöver göra en justering i deklarationen/Boklustet då gåvor inte är avdragsgilla kostnader./Joachim
Hej rikardlandrin, Tack för din fråga. Man behöver räkna ut de skattefria intäkterna separat och redovisa dessa i skattemässiga justeringar (INK2S) i fältet 4.5 i företagets deklaration. Om du t ex använder ett program för att göra årsredovisning och deklaration så brukar man redovisa det skattefria beloppet i 'Bokförda intäkter som inte ska tas upp'. Om det kvarstår någon fråga kring specifika funktioner i Visma eEkonomi rekommenderar jag att du slår en signal till programsupporten - https://vismaspcs.se/kontakta-oss. Önskar dig en fin dag! /Pamela
HejSkulle behöva veta hur själva betalningarna du bokförde blev bokförda dvs vilka konton och belopp du hade med i dessa./Joachim
Hejsan!Tusen tack för att du är uppmärksam och säger till. Du har helt rätt och jag uppdaterar vårt tips direkt!😀Jag önskar dig en fantastisk helg när det är dags./Ebba
Awesome