Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej! Tyvärr har vi ingen mejladress till supporten utan det är telefon som är vår kontaktväg. Supporten har möjlighet att koppla upp sig mot din skärm och titta tillsammans med dig om de bedömer att det behövs, så du behöver inte förbereda med någon bild innan.😃Ha en fin eftermiddag så hoppas jag att det löser sig snabbt./Ebba
Den här funktionen är toppen!Jag har jobbat i många programvaror, där någon anställd har byggt en "avstämningsmodul" i Excel som vi andra har måst använda. Dessa Excelbaserade avstämningsfiler, har naturligtvis inte den fantastiska funktionalitet som Admin har, utan har egentligen genererat en balansräkning, som man manuellt fått kontrollera mot den balansräkning som bokföringen presterat. Sedan har man fått leta fram felet manuellt.Jag har arbetat i 11 olika bokföringsprogram, och då kan jag säga att jag bara hittat ett program som haft en liknande funktion som Admin, med avstämningar menar jag nu. Den var till en början lite förvirrande, för man var tvungen att ordna momsredovisningen innan man kunde stämma av; det fungerade inte annars utan blev fel. Den här modulen var inte lika smart, men till sist kunde man med handpåläggningshjälp, få ut en lista man kunde använda och levereras till kunden.Jag vill med det här uttalandet berätta, att jag tycker att Admin står sig som toppen av bokförignsprogrammen än idag. Att tycka att ett bokföringsprogram är bäst bara för att det är molnbaserat, har jag svårt att förstå. Jag köper det inte. De flesta av oss som arbetar med bokföring och redovisning eller arbetar med datorer på annat sätt, har alltid en egen dator att använda. Det är sällan man sitter i ett landskap med terminalserver och bokför (och bara har tillgång skärm, mus och tangentbord). Gör man det men måste jobba hemifrån, ja, då krävs ju en dator i alla fall...Jag är inte någon bakåtsträvare, men när man höjer program till skyarna ENBART för att de är molnbaserade, då tycker jag man är ute och cyklar. Jag kräver lite mer av en programvara än att jag ska kunna skicka en faktura från telefonen. Jag har andra krav på en programvara och där levererar Visma Administration allt man kan önska.Mvh Lena
Till denna före detta medlem och andra: jokertecken såsom * och ? är hederliga gamla funktioner som kommer från DOS-tiden och de är varken röriga eller dumma. Lär man sig vanlig datakunskap är detta basic. Det är kul att lära nya saker och man får ett datasjälvförtroende när man lär sig mer och mer. Sätt er ner och se hur funktionen fungerar, istället för att fokusera på vad den inte kan. Datorer gör som de är programmerade att göra.
Tack för svar. Gjorde det tydligen krångligare i tanken än det behövde vara.🙂
Hej @AdamOhlssons Tack för att du kontaktar oss angående problem med att läsa in återrapporteringsfilen. Det är ibland svårt att i ett forum exakt avgöra vad som orsakar ett felmeddelande, men här är ett par saker du kan kontrollera för att försöka lösa problemet: Kontrollera att du har tillräckligt med ledigt diskutrymme på din enhet, speciellt på den plats där temporära filer skapas.Kontrollera att du har tillräckliga behörigheter att skapa filer i den temporära katalogen. Ibland krävs administratörsbehörighet för att utföra denna åtgärd.Se över vilken katalog som används för temporära filer. Kontrollera att denna katalog är både tillgänglig och skrivbar.Om dessa steg inte löser problemet eller om du vill att vi kollar på det tillsammans så ring supporten så hjälper vi dig gärna.