Hejsan och tack för svar. Redovisningen från Fora är ju lite annorlundare nu som sagt och bilagorna innehåller uppgifter som egentligen inte behövs, precis som du skriver. Man vet ju, även vid brutet år, numera vad slutlig skuld uppgår till, tidigare så var den ju bara beräknad. Dessutom så är ju, sannolikt även pensionsdelen betald innan deklarationen görs så deklarationspost är numera helt onödig. Så jag/vi har gjort en manuell noteringsbilaga istället men det vore ju snyggt med en blankett där man kan uppge det som är fakturerat och vad som var betalat vid bokslutet och då alltså även få fram skulden. Konspirationsteoretikern i mig undrar dock om ni inte heller uppdaterar bilagorna in nya Visma Skatt och bokslut, molnversionen? Min fördom är att det är vi som använder Visma Bokslut som inte får nya bilagor framöver.... och ja, jag har kikat på Visma Skatt och bokslut men tycker att man tappar en del i att deklarationen blir klar samtidigt som bokslutet. Att föra över till deklarationen fångar många gånger upp eventuella felkoder och misstag, spontant så tror jag att man nu gör sig helt beroende av att programmet gör rätt. Vilket program då inte alltid gör... Funderar på att åka till Ekonomimässan i Kista och om jag gör det så tar jag nog och "plågar" er med lite diskussioner och frågor kring bl.a. just det programmet men även advisor.. Vi kanske ses då....
... Visa mer