Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDet kan vara så att du inte uppgett ditt VATnumber/Momsregistreringsnummer vid beställningen då hanteras förtullningen av Postnord/DHL eller det frakbolag som hanterat försändelsen. Det klassas då inte som en företagsimport./Joachim
Hej Joakim!tusen tack för ditt utförliga svar.Då kan jag fortsätta med min bokföring, problemet var att det va helt fel siffror, e ekonomi läste av underlaget som va i euro och det blev så konstigt. Nu är jag lugn och vet att det är nollat och kan göra om och göra rätt.Marie
Problemet är löst!Under skapandet av en verifikation så missade jag att addera in mot kundfakturan. Nu ser allt bra ut
Hej,Jajamän helt rätt det du säger.... 😞Har ändrad och rättat inlämnad deklarationen hos Skatteverket också.Tack snälla.Hälsningar,Ervis
Hej hej,Jag ser att frågan står som löst men jag håller inte med Joachim.Om frågan gäller en vägsamfällighet och avser en fondering som är budgeterad i inkomst-och utgiftsstat så ska det bokföras på kostnadskonto. Det budgeterade beloppet för avsättning till underhållsfond är ofta reglerat i stadgarna. Ytterligare avsättning till underhållsfond som beslutats på årsstämma ska däremot bokföras mellan balanskontona.Mvh Hanna
Awesome