Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDu bokför det på följande sätt. Då jag inte vet vilken bolagsform detta gäller så ger jag dig två exempel följ det exemplet som stämmer med din bolagsform.Du lägger in detta via Bokföring > Verifikationer > Ny verifikation.Enskild firma2018 Kredit6991 DebetAktiebolag2893 Kredit7610 Debet/Joachim
Hejom sie filen innehåller bokföring som redan är gjord så skall detta inte matchas igen utan du skall börja bokföra/matcha händelser som skett efter SIe filens avslutsdatum.Då du har en SIE fil med merparten av bokföringen så skulle jag föreslå att du startar om systemet och läser in filen först. Händelserna som redan är bokförda tar du sedan bort från kassa och bankhändelser.Starta om eEkonomi kan du göra från sidan Inställningar > FöretagsinställningarObservera att eventuella faktuor du skapat behöver du spara ner som PDF filer innan då även dessa kommer tas bort./Joachim
HejDu skall hantera det på följande sätt. Visar med ett exempel där försäljningen innan avgift var 2 000 kr och avgiften totalt blev 100 kr så du fick 1 900 kr utbetalt. Observera momskoden 21 efter konto 6044 som du måste lägga dit manuellt./Joachim
HejDet är korrekt förutsatt att du har med momskod 21 (25%) på raden med konto 5970. Se bild nedan./Joachim
Det låter mest som att du bokför åt fel håll om du får den effekten. Skulder ska ha kreditsaldo. Bokföring av vinst ska debiteras 8999 (så att Beräknat resultat blir noll ) och krediteras 2-kontot för årets vinst.Intäkter ska bokföras i kredit på ett 3-konto eftersom det vid fakturering uppstår en fordran på ett 1-konto, Kundfordringar.
Awesome