Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Malcolm Gueye Det låter väldigt märkligt och jag förstår att du reagerar men det måste vara någon typ av missförstånd. Såhär ser det ut i mitt program: Kontoklass 1 (Tillgångar):Ökar i debet, minskar i kredit Kontoklass 2 (Skulder):Minskar i debet, ökar i kredit Kontoklass 3 (Intäkter):Minskar i debet, ökar i kredit Kontoklass 4-8 (Kostnader):Ökar i debet, minskar i kredit Gör så att du slår en signal till vår support så kan vi koppla upp och så får du visa hur det ser ut i ditt program. Välkommen att kontakta supporten - tänk på att det idag är halvdag och supporten stänger kl. 12.30. /Tinna
Hej @Patryk Jag tror att du kan få fin hjälp av min kollega Marielles inlägg Hantera överbetalning av fakturor i Visma eEkonomi och annars kan du bara åtkomma så försöker vi igen. Gott Nytt År /Tinna
HejAtt vinsten redovisas som en kreditpost är helt rätt. Ni har dock missat att boka om vinsten till konto 2091. Detta ska ske när föreningen har årsstämma.Vänliga hälsningarRoffaK
Tusen tack för snabba och bra svar!
Och visst är det så att den balanserade vinsten kan upparbetas efter själva utdelningsutrymmet skapades?Ett exempel:År 1: Utdelningsutrymme på 300 k. Vinst = 0 kr.År 2:Utdelningsutrymme på 400 k. Vinst = 0 kr.År 3:Utdelningsutrymme på 500 k. Vinst = 100 000 kr.År 4:Utdelningsutrymme på 600 k. Vinst = 0 kr.År 5: Utdelningsutrymme: 300 k. Vinst = 10 000 000 kr.Eftersom det år 5 finns en stor vinst så kan den användas för att betala ut en utdelning på 300 + 400 + 500 + 600 + 300 = 2 100 000 kr. Vinsten skapades alltså efter själva utdelningsutrymmet skapades.
Awesome