Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDen delfinansiering ni får av arvsfoden har den någon återbetalningsskyldighet? Känns märkligt att det skall ligga som en skuld i er bokföring om den inte skall återbetalas.Själva inköpen skulle jag säga att de bör bokföras upp som en tillgång då det faktiskt är ett värde ni har i företaget som blr synas och redovisas i företaget.Så berorende på vad inköpet avser så skall det bokföras på ett 11,12 eller 13 konto,/Joachim
Generellt sett så lägger vi oftast inte in låneavier i reskontran, av just den anledningen att om man lägger in den med fakturadatum så blir skulden i bokföringen amorterad trots att betalning ej skett. Om vi lägger in den i reskontran så använder vi inte fakturadatum utan istället betaldatum som datum för fakturan. Då hamnar den liksom rätt.... och det är ju inte heller egentligen en leverantörsskuld utan en avisering om betalning av en låneskuld. Lycka till!!
Hej,Jag lägger ID06-kostnaden på konto 6991.//Carina
Hej!Har liknande problem med att bokföra en hotellnatt bokad på Hotels.com. Hur gjorde du tillslut? Du skriver att du har haft kontakt med Hotels kundservice, jag lyckas verkligen inte hitta ett telefonnummer. Har du kvar numret?
Nja. Just det där med 50 000 kr har jag förstått gäller när man bedriver verksamhet i Norge. Om du exporterar till Norge men inte är importör så bedriver du ju ingen verksamhet där, tycker jag, och då borde det inte finnas något krav på momsregistrering där. Vilket gör det enklare för dig, möjligen krångligare för dom som köper... Läste lite mer på grensetjansten.no och tycker nog att mitt resonemang gällande 50 000 kr håller...Läser man här:https://www.skatteetaten.no/nn/person/avgifter/kjop-fra-utlandet/så ser man att om en norsk handlar från utlandet och säljaren inte är med i VOEG-registret så blir det tull och moms för köparen. Vilket då bör innebära att det inte blir moms för dig som säljare....oavsett volym....tolkar jag det som....
Awesome