Hej,
Jag har en faktura på förnyelse av lönemodulen ligger för betalning. Den gäller för ett år framåt.
Fundering 1:
Varför får jag inte alla avgifter samlade på en faktura? Dvs, om jag har börjat använda lönemodulen mitt i en faktureringsperiod av bokförings/fakturamodulen. Delårsfakturera första gången så att allt blir samlat och överskådligt.
Fundering 2:
Måste man ha en ettårig avtalsperiod/faktureringsperiod? Jag avser byta leverantör då ett krav på abonnemang för 3800:-/år för att betala ut några timlöner/månad åt två anställda är helt orimligt. Den enklare gamla lönemodulen som var gratis fungerade utmärkt för ändamålet. Tolkningskostnaden 3,50 för fakturor som grädde på moset gör beslutet lättare.
Fundering 3:
Om det bara går att betala årsvis, hur lång är uppsägningstiden, och får man tillbaka resten av den förbetalda årskostnaden?
Jag har också reagerat starkt på den nya kostnaden för tolkningen. Som dessutom inte ens fungerar... Jag droppade 15 fakturor av 5 olika leverantörer precis, ingen av dom fick fakturanr eller moms tolkat, dessutom var det 3 leverantörer som jag fick plocka upp själv ur listan. Ons-fre förra veckan var det också problem med tolkningen.
Jag har inte kollat uppsägningstiden, men tittar även jag runt på alternativen.
Ämnet markerat som löst utan svar. Går inte så tydligt formulerade frågor att svara på?
Hej @Fredrik A
Ber om ursäkt över att du inte har fått något svar här i forumet men när det gäller frågor som rör avtal är det ingenting vi har möjlighet att bemöta här i forumet men ring vår avtalsavdelning så får du besked om vad som gäller i ditt specifika fall.
Välkommen att kontakta avtalsavdelningen
Ah, när man råkar trycka på "godkänn svar" så blir nog frågan "löst" Vet inte hur jag lyckades få det så, men jag kunde dra tillbaka det 🙂
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.